donderdag 1 mei 2014

First Impression, Review en Vergelijking MUA


MUA, Make-Up Academy. Een merk dat sinds kort verkrijgbaar is in een aantal Kruidvat filialen in Nederland, en zo ook in Dinteloord. Heel enthousiast, helemaal nieuwsgierig en vol met hoop ging ik na een aantal requests en tips naar de Kruidvat op t dorp om het eerste in te slaan. Ik wilde beginnen met de basis en zo heb ik dus het Pro Base Complexion Kit gekocht samen met de Undress Your Skin Baked Bronzer en Shimmer Highlighter.



In de complexion kit zit een foundation, concealer en highlighter. De foundation is een cream to powder substantie. Het is een cream dus die je opbouwend kunt opbrengen maar eruit ziet als een poeder (lees, als je tweede huid). Yeah right.. Dat was al het eerste dat ik dacht, maar goed let's give it a shot. De concealer ziet er enorm vettig uit wat dus ophoping gaat opleveren en de highlighter, ja.. Daar heb ik eigenlijk niks over te zeggen. Zag er meer uit als een blush. Helemaal teleurgesteld van wat ik aantrof ging ik het dan toch uitproberen. Wat ik misschien ook beter niet had kunnen doen. (Jullie weten al welke kant dit op gaat gok ik zo..)


Hierboven zie je de swatches uit het palette, zoals je ziet matchen ze redelijk. Ik had zelfs moeite met ze goed op de foto te kunnen krijgen. Nu heb ik wel het probleem dat mijn hand lichter is, wat dus betekend dit palette ook. Zoals je ziet zit er op elk product een shimmer, nog iets wat ik niet fijn vond, door mijn acne is een foundation met shimmer absolutely not done. Verder vind ik de concealer te donker voor de foundation en lijkt de highlighter nog steeds op een blush.


Hier dan de Baked Bronzer, waar ik nog het meest enthousiast over was, ik heb echt liefde voor bronzers, prachtige producten. Bij een baked bronzer dacht ik alleen niet aan glitters, wat dan ook wel weer mijn eigen fout is want je ziet ze al een beetje zitten. Misschien had ik meer verwacht dat het zou resulteren in een shiny bronzer in plaats van een glittery bronzer. Wat ik wel heel mooi vind is hoe hij in het doosje zit met de verschillende kleuren door elkaar, toch nog een lichtpuntje in dit review! (Sorry voor alle negativitiet, maar ik kan hier echt geen mooie woorden voor vinden)


Ik ben geen grote fan van highlighters, ik heb tot nu toe pas 1 highlighter gevonden die ik fijn vind (Girl meets Pearl van Benefit, review coming soon (; ), dus dit was een uitdaging. Van alle drie de producten is deze mij het minste tegen gevallen, eindelijk geen glitters, of nouja minder glitters en meer shimmer. Ook hier vind ik het heel mooi hoe hij in de verpakking zit. Hij heeft een mooie hele lichte roze tint en brengt dan weer wel fijn aan.

 

Zoals je ziet, een glitter bronzer en een shimmer highlighter. De Bronzer is heel goud en de highlighter heel licht roze. Not quite my favorite..


Ik heb hier alleen de complexion kit aangebracht, de foundation en de concealer, de highlighter heb ik pas later aangebracht. De foundation dekt niet goed, en was niet fijn om aan te brengen, hij ligt heel erg op de huid en is niet de goede kleur wat je op de foto vooral goed ziet aan mijn voorhoofd. Daarnaast zie je ook de oliƫn goed doordat er een bepaalde shine op mn gezicht zit nu. Zoals je ook onder mijn ogen en in mijn ooghoeken ziet werkt de concealer ook niet goed.


In deze foto heb ik de highlighter van the complexion kit en daarover nog de undress my skin highlighter aangebracht en de bronzer, je ziet de glitters gewoon om mijn wangen, kin en voorhoofd zitten, en de bronzer is veel te bruin en ook niet buildable. 
Still not amused..

Ik zal jullie verder uitleggen waarom ik not amused ben door drie foto's naast elkaar te zetten met links mijn makeup met MUA, rechts zonder make-up (uniek) en daaronder hoe ik normaal gesproken mijn makeup draag. Ik denk dat jullie mij dan meteen snappen.


Nu lijkt het misschien alsof ik op de laatste foto veel meer make-up draag omdat mijn gezicht egaler is, maar dat is dus duidelijk het verschil tussen high en low end. Ik draag op de laatste foto foundation en concealer van MAC, een bronzer van Benefit en een Blush van Oriflame. Verder heb ik mijn look afgemaakt met oog make-up en een lipstick, maar op mijn gezicht verder niks. (Ik heb trouwens de bronzer van MUA in mijn crease geblend voor een bronzed eye-look, daar is hij wel fijn voor!)
Als je die twee looks naast elkaar zet zie je dus heel duidelijk het verschil en de reden dat ik alles behalve tevreden ben over MUA. Ik heb gisteren ook een oogschaduw palette gekocht, ik hoop dat deze mij beter bevalt, maar dat laat ik jullie nog weten!
Als jullie andere ervaringen hebben met MUA hoor ik het graag! Het kan natuurlijk ook gewoon aan mij liggen. (;


Veel liefs,
Danique


The number one rule is - hope for the best, plan for the worst.
- The Bourne Ultimatum

Geen opmerkingen:

Een reactie posten